Etykieta została opracowana w Klubie Złota Milonga 2007. Nie jest to zbiór sztywnych nakazów, do których tancerze tanga muszą się bezwględnie stosować. Jest to zbiór zasad, które warto znać i wykorzystywać.
1. Na parkiecie tancerze tańczą po kole, nie wykonują kroków pod prąd i w poprzek sali. Tańczą w tempie odpowiadającym całej milondze.
2. Osoby, które nie zamierzają w danym momencie tańczyć, nie wchodzą na parkiet i nie przeszkadzają tańczącym. Na parkiecie mają pierwszeństwo zawsze osoby tańczące.
3. Do tańca proszą panowie. Najbardziej eleganckim i tradycyjnym sposobem poproszenia do tanga jest skinienie głową do partnerki, gdy ta patrzy na nas. Kobieta może zawsze odrzucić naszą propozycję. Gdy twierdząco odpowie skinieniem głowy na naszą propozycję, podchodzimy do niej i zapraszamy do tańca.
4. Muzyka na milongach podzielona jest na części zwane tandami (zwykle 3,4 utwory o podobnym charakterze) oddzielone od siebie cortinami. W trakcie cortin następuje zmiana partnerów i tancerze schodzą z parkietu. Utarło się zwyczajowo zmieniać się w parach po każdej cortinie.
5. Na milongach nie ma obowiązku zmieniania się w parach i tańczenia z różnymi osobami. Stali bywalcy milong - zwani milongueros - tradycyjnie proszą do tańca wiele partnerek, zarówno początkujących jak i bardzo dobrze tańczących. Sprawą honoru prawdziwych milongueros jest na każdej milondze zatańczyć z kobietą, z którą dotąd nigdy nie tańczyli lub (a gdy takiej nie ma na sali) z kobietą, z którą nie tańczyli od dawna.
6. Po zakończeniu tańca mężczyzna zawsze odprowadza kobietę do jej stolika. Idealnie jest tak prowadzić w tangu, by skończyć ostatni taniec w miejscu, z którego się go rozpoczęło.
7. Mężczyźni proszą do tańca tylko te kobiety, które znajdują się blisko parkietu. Mało eleganckie jest proszenie do tańca kobiet, które wyszły z sali tanecznej, by odpocząć lub zaczerpnąć świeżego powietrza.
8. Podczas tańca tancerze nie zwracają sobie uwagi na popełniane błędy. Jeżeli partner/partnerka nie odpowiada naszym oczekiwaniom tanecznym, należy podziękować za taniec "dziękuję" i przestać tańczyć.
9. Na zatłoczonej sali niedopuszczalne jest prowadzenie partnerki do figur zmuszających ją do wymachiwania wysoko nogami (ganchos, boleos), co jest groźne dla innych osób.
10. Za zderzenia w tańcu odpowiedzialni są zawsze mężczyźni. Należy tak tańczyć, by unikać zderzeń z innymi. Jeżeli jednak do nich dojdzie, wypada się szybko przeprosić "przepraszam" i nie robić zatoru na parkiecie.
11. Doświadczeni tangueros powinni służyć dobrą radą i pomocą swoim mniej doświadczonym kolegom.
12. Tańczenie tanga w dżinsach, w sandałach, w krótkich spodniach, chińskim t-shircie nie jest prowokacyjnym stylem, jest nie eleganckie.
13. Jeżeli wiesz, kto jest gospodarzem wieczoru, dobrym zwyczajem jest pożegnać się z nim, wychodząc po zakończeniu milongi. Gospodarz milongi jest z zasady pierwszą osobą, która wita Cię, gdy wchodzisz na milongę.
14. Jeżeli muzyka, którą słyszysz na milondze, podoba Ci się i dobrze Ci się do niej tańczy, a wiesz, kto jest jej DJ-em, miłym gestem jest podziękować mu za miły wieczór.
15. Po lekcji tanga w dobrym tonie i miłą zapłatą jest nagradzanie nauczyciela brawami za dobrze poprowadzone zajęcia.
1. Na parkiecie tancerze tańczą po kole, nie wykonują kroków pod prąd i w poprzek sali. Tańczą w tempie odpowiadającym całej milondze.
2. Osoby, które nie zamierzają w danym momencie tańczyć, nie wchodzą na parkiet i nie przeszkadzają tańczącym. Na parkiecie mają pierwszeństwo zawsze osoby tańczące.
3. Do tańca proszą panowie. Najbardziej eleganckim i tradycyjnym sposobem poproszenia do tanga jest skinienie głową do partnerki, gdy ta patrzy na nas. Kobieta może zawsze odrzucić naszą propozycję. Gdy twierdząco odpowie skinieniem głowy na naszą propozycję, podchodzimy do niej i zapraszamy do tańca.
4. Muzyka na milongach podzielona jest na części zwane tandami (zwykle 3,4 utwory o podobnym charakterze) oddzielone od siebie cortinami. W trakcie cortin następuje zmiana partnerów i tancerze schodzą z parkietu. Utarło się zwyczajowo zmieniać się w parach po każdej cortinie.
5. Na milongach nie ma obowiązku zmieniania się w parach i tańczenia z różnymi osobami. Stali bywalcy milong - zwani milongueros - tradycyjnie proszą do tańca wiele partnerek, zarówno początkujących jak i bardzo dobrze tańczących. Sprawą honoru prawdziwych milongueros jest na każdej milondze zatańczyć z kobietą, z którą dotąd nigdy nie tańczyli lub (a gdy takiej nie ma na sali) z kobietą, z którą nie tańczyli od dawna.
6. Po zakończeniu tańca mężczyzna zawsze odprowadza kobietę do jej stolika. Idealnie jest tak prowadzić w tangu, by skończyć ostatni taniec w miejscu, z którego się go rozpoczęło.
7. Mężczyźni proszą do tańca tylko te kobiety, które znajdują się blisko parkietu. Mało eleganckie jest proszenie do tańca kobiet, które wyszły z sali tanecznej, by odpocząć lub zaczerpnąć świeżego powietrza.
8. Podczas tańca tancerze nie zwracają sobie uwagi na popełniane błędy. Jeżeli partner/partnerka nie odpowiada naszym oczekiwaniom tanecznym, należy podziękować za taniec "dziękuję" i przestać tańczyć.
9. Na zatłoczonej sali niedopuszczalne jest prowadzenie partnerki do figur zmuszających ją do wymachiwania wysoko nogami (ganchos, boleos), co jest groźne dla innych osób.
10. Za zderzenia w tańcu odpowiedzialni są zawsze mężczyźni. Należy tak tańczyć, by unikać zderzeń z innymi. Jeżeli jednak do nich dojdzie, wypada się szybko przeprosić "przepraszam" i nie robić zatoru na parkiecie.
11. Doświadczeni tangueros powinni służyć dobrą radą i pomocą swoim mniej doświadczonym kolegom.
12. Tańczenie tanga w dżinsach, w sandałach, w krótkich spodniach, chińskim t-shircie nie jest prowokacyjnym stylem, jest nie eleganckie.
13. Jeżeli wiesz, kto jest gospodarzem wieczoru, dobrym zwyczajem jest pożegnać się z nim, wychodząc po zakończeniu milongi. Gospodarz milongi jest z zasady pierwszą osobą, która wita Cię, gdy wchodzisz na milongę.
14. Jeżeli muzyka, którą słyszysz na milondze, podoba Ci się i dobrze Ci się do niej tańczy, a wiesz, kto jest jej DJ-em, miłym gestem jest podziękować mu za miły wieczór.
15. Po lekcji tanga w dobrym tonie i miłą zapłatą jest nagradzanie nauczyciela brawami za dobrze poprowadzone zajęcia.